Sähkön puhelinkaupasta tukku huijausvalituksia

Kuluttajavirasto on puuttunut puhelimitse sähköä kauppaavan Market Energia -yhtiön toimintaan, joka on poikinut ennätysmäärän valituksia. Ongelmia on ollut niin markkinoinnissa, laskutuksessa kuin asiakaspalvelussa.

Kuluttajaviraston mukaan asiakkaat ovat muun muassa saaneet selvästi isompia laskuja, kuin mitä heille puhelimessa on luvattu. Se johtuu siitä, että Market Energian myymän sähkön hinta vaihtelee sähköpörssin spot-hintojen perusteella. Laskuja on lisäksi lähetetty sellaisillekin kuluttajille, jotka ovat pelkästään pyytäneet tarjouksen tai lisätietoja.

Kuluttajavirasto ei ole saanut Market Energialta riittävää selvitystä siitä, kuinka yhtiö aikoo korjata ongelmat. Virasto kehottaa Market Energialta laskun saaneita kuluttajia viipymättä reklamoimaan yhtiölle, jos he eivät ole tehneet puhelimessa sopimusta, saaneet sopimusvahvistusta tai jos laskussa on virheitä.

(MTV3 - STT)

Lue myös:

    Uusimmat