S-ryhmän vahvisti markkina-asemaansa

Korkeimmat kasvuluvut kirjattiin ABC-liikennemyymälöistä ja polttonestekaupasta.

S-ryhmän vähittäismyynti kasvoi reippaasti alkuvuonna. Erityisesti kiri kotimaan päivittäistavarakauppa, joka kasvoi noin kuusitoista prosenttia viime vuodesta lähes 2,4 miljardiin euroon.

- Suomalaisessa päivittäiskaupassa S-ryhmä vahvisti markkina-asemaansa selvästi, arvioi SOK:n pääjohtaja Kari Neilimo.

S-ryhmä nousi ruokakauppojen markkinajohtajaksi kampitettuaan suurimman kilpailijansa K-ryhmän. Kesko kertoi alkuviikolla, että Suomen K-ruokakauppojen myynti kasvoi runsaat kolme prosenttia alkuvuonna.

Koko S-ryhmän vähittäismyynti lisääntyi tammi-kesäkuussa noin 4,7 miljardiin euroon. Nousua kertyi viime vuodesta kolmetoista prosenttia. Korkeimmat kasvuluvut kirjattiin ABC-liikennemyymälöistä ja polttonestekaupasta.

Neilimo pitää myös muiden liiketoiminta-alueiden myynnin kehitystä vähintään tyydyttävänä. Ainoastaan auto- ja autotarvikekauppa ei saavuttanut tavoitteitaan.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat