S-ryhmän hinnan alennukset vetivät asiakkaita – hintakilpailu jatkumassa

Hintojen lasku Prismoissa ja S-marketeissa innosti kuluttajia ruokaostoksille.

S-ryhmän mukaan sen kaupoissa kävi maanantaina lähes satatuhatta asiakasta viime vuoden vastaavaa päivää enemmän, ja myynti kasvoi valtakunnallisesti lähes 20 prosenttia.  

S-ryhmä ilmoitti sunnuntaina laskevansa 400 suosituimman elintarvikkeen hintoja Prismoissa ja yli sadan tuotteen hintoja S-marketeissa. Ryhmän tiedotteen mukaan alennetut hinnat lisäsivät eilen tuntuvasti etenkin juustojen, mutta myös maitojen ja rahkojen myyntiä.

S-ryhmän tiedotteen mukaan ihmiset myös hamstrasivat. Muutamat hyllypaikat, erityisesti leipähyllyt, tyhjenivät S-ryhmän mukaan paikoin. 

Päivittäistavarakaupan hintakisa tuskin päättyy tähän, sillä S-ryhmän kilpailijoista kauppaketju Lidl ilmoitti tänään laskeneensa noin viidenkymmenen tuotteen hintaa. Yhtiö ei kuitenkaan julkaissut listoja siitä, minkä tuotteiden hinnat on alennettu, eikä kertonut kuinka isoja alennukset ovat.

Toimitusjohtaja Lauri Sipposen mukaan Lidl aikoo myös jatkossa reagoida kilpailijoiden hintamuutoksiin ja pitää kiinni asiakaslupauksestaan, jonka mukaan Lidlistä saa aina edullisimman ostoskorin.

Kesko kertoi aiemmin K-ryhmän laskeneen hintoja jo marras-joulukuusta alkaen ja jatkaneen alennuksia tammikuussa.

Lue myös:

    Uusimmat