S-ryhmältä vahva tulos tammi-maaliskuussa

S-ryhmän vähittäismyynti kasvoi 11 prosenttia tammi-maaliskuussa.

S-ryhmän vähittäismyynti oli tammi-maaliskuussa lähes 2,36 miljardia euroa. Lisäystä edelliseen vuoteen tuli 11 prosenttia. S-ryhmän päivittäistavarakauppa kasvoi puolestaan 9,1 prosenttia. Alueosuuskauppojen myynti kehittyi alkuvuonna suotuisasti kasvaen edellisestä vuodesta 12,7 prosenttia.

- S-ryhmän myynti on ensimmäisen vuosineljänneksen aikana kehittynyt hyvin kaikilla keskeisillä liiketoiminta-alueilla ja on markkinoiden yleistä kasvua nopeampaa. S-ryhmän asema keskeisillä liiketoiminta-alueilla on edelleen vahvistunut, toteaa SOK:n pääjohtaja Kari Neilimo.

S-ryhmän kotimaan päivittäistavarakauppa oli arvoltaan reilut 1,2 miljardia euroa, jossa oli kasvua 8,6 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna.

Alkuvuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana S-ryhmän osuuskauppoihin on liittynyt lähes 28 500 uutta asiakasomistajaa. Asiakasomistajat ovat edelleen keskittäneet ostojaan S-ryhmän palvelupisteisiin ja heille suuntautuva bonusmyynti on kasvanut alkuvuoden aikana 13 prosenttia edellisestä vuodesta eli S-ryhmän kokonaismyynnin kasvua nopeammin.

- Hyvin kehittyneeseen myyntiin on ensisijaisesti vaikuttanut asiakasomistajamäärän vahva kasvu. S-ryhmän osuuskaupoissa on nyt jo lähes 1 645 000 jäsentä. Myös S-ryhmän palvelutarjonnan monipuolistuminen ja palveluverkoston vahvistuminen ovat edistäneet myynnin hyvää kehitystä, arvoi Neilimo.

SOK-yhtymän liikevaihto on kasvoi tammi-maaliskuussa lähes kolmanneksella ollen reilut 1,7 miljardia euroa. Myös S-ryhmän Baltian liiketoimintojen myynti on ollut menestyksellistä. Se kasvoi ensimmäisen vuosineljänneksen aikana 40,2 prosenttia ja oli 52,1 miljoonaa euroa. Baltian päivittäistavarakaupan myynti oli 25,9 miljoonaa euroa ja siinä oli lisäystä 38,6 prosenttia.

S-ryhmän toimipaikkoja oli Suomessa 1 480 maaliskuun lopussa. Tämän lisäksi Baltiassa on 13 toimipaikkaa.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat