S-Pankki maksullisuuskohusta: Emme ole johtaneet kuluttajia harhaan

S-Pankki kieltää johtaneensa kuluttajia harhaan mainostaessaan aiemmin maksuttomia palveluja ja muuttaessaan nyt osan palveluista maksulliseksi.

- Emme ole johtaneet asiakkaitamme harhaan. Maksuttomuuden markkinointi on kohdistunut peruspankkipalveluihimme ja näihin ei tule muutoksia, S-Pankin henkilöasiakasliiketoiminnan johtaja Marja Pajulahti sanoo S-Pankin lähettämässä tiedotteessa.

Helsingin Sanomat uutisoi eilen ja tänään S-Pankin muuttavan osan palveluistaan maksulliseksi. Ensi maaliskuusta alkaen S-Pankin käteisnostot Otto-pisteistä muuttuvat maksullisiksi viiden kuukausittaisen nostokerran jälkeen. Lisäksi S-Pankin Visa-luottokorttiin tulee kahden euron kuukausittainen laskutuspalkkio.

Muun muassa Kuluttajaliitto on kritisoinut S-Pankin johtaneen kuluttajia tietoisesti harhaan.

S-Pankin mukaan kyse ei ole mistään kategorisesta tai dramaattisesta palvelumaksujen korottamisesta. Sen mukaan hinnastomuutoksen taustalla on pankkitoiminnan kustannusten kasvaminen. 

S-Pankki myös muistuttaa, että S-ryhmän kauppojen kassalla sekä käteisen nostaminen että tallettaminen säilyy maksuttomana.

Lue myös:

    Uusimmat