Mainos

Ruokaa brändätään entistä enemmän alkuperällä

Elintarvikevalmistajat pyrkivät brändäämään tuotteita tarkoilla alkuperämerkinnöillä.

Esimerkiksi Atria on viime vuodesta saakka painattanut tuotantotilan nimen broilerinlihapakkauksiin. Myös vihanneshyllyillä tuotantotilan nimi mainitaan entistä useammin.

Tutkija Jaana Kotro Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskus MTT:stä uskoo, että alkuperällä brändääminen on kasvava trendi ruokamarkkinoilla. Hän on havainnut, että broilerin lisäksi myös kasviksia ja meijerituotteita on brändätty tuottajan nimillä tai kasvoilla.

Kotro uskoo, että tuottajat ovat havainneet kuluttajien kiinnostuksen ruokaketjun läpinäkyvyyttä ja elintarvikkeen jäljitettävyyttä kohtaan.

– Kuluttajatutkimuksissa on havaittu, että kuluttajilla on tiedon tarve ja halu päästä jäljittämään, mistä ruoka tilatasolla tulee, Kotro kertoo.

(MTV3 - STT)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.