Rovio tuplasi liikevaihtonsa viime vuonna

Peliyhtiö Rovion liikevaihto kaksinkertaistui viime vuonna 152 miljoonaan euroon. Myös voitto ennen veroja koheni reippaasti ja oli 77 miljoonaa, kun se oli toissa vuonna 47 miljoonaa.

Lähes puolet eli 45 prosenttia Rovion liikevaihdosta kertyi oheistuotteista. Oheistuotteiden liikevaihto kasvoi yli kolminkertaiseksi verrattuna vuoteen 2011. Uusin Rovion julkistettu oheistuotekumppani on lastenvaatevalmistaja Reima, joka tuo markkinoille Angry Birds -malliston.

– Rovio on kasvanut ilmiöstä hyvin menestyneeksi, maailmanlaajuiseksi yritykseksi. Vuonna 2010 päätimme rakentaa viihdealan yrityksen, ja viime vuosien näyttöjen perusteella olemme saavuttamassa tavoitteemme, sanoo Rovion toimitusjohtaja Mikael Hed.

Rovion pelejä on ladattu yli 1,7 miljardia kertaa. Rovion tunnetuin peli on Angry Birds.

Kuluvan vuoden tulos riippuu siitä, miten uudet pelit otetaan vastaan, miten fanit saadaan pidettyä kiinnostuneina Rovion tuotteista ja miten tämän vuoden uudet aloitteet onnistuvat, yhtiö toteaa. Rovio ennakoi, että kasvu jatkuu tänäkin vuonna.

(MTV3 - STT)

Lue myös:

    Uusimmat