Roosa nauha -kampanja tuotti neljännesmiljoonan

Kampanjalla tuetaan rintasyövän tutkimusta. Rintasyöpä on naisten yleisin syöpä Suomessa.

Viidettä kertaa järjestetty Roosa nauha -kampanja on tuottanut jo noin 250 000 euroa. Tulos on tähänastisista keräyksistä paras.

Syöpäsäätiön kampanjan huipennus oli lokakuussa, mutta Roosa nauha -rahastoon voi tehdä lahjoituksia ympäri vuoden. Kampanjan tämän vuoden teemoja olivat läheisten tuki sekä sairauden moninaisuus.

Rahasto tukee rintasyövän tutkimusta. Yhteistyöyrityksiä on joka vuosi tullut lisää. Kampanjan tunnuksena on vaaleanpunainen rusetti.

Rintasyöpä on Suomessa naisten yleisin syöpä, jonka ennuste on varsin hyvä. Liki 90 prosenttia potilaista on elossa viisi vuotta sairauden toteamisen jälkeen.

Viime kuussa Roosa nauha -rahastosta jaettiin 100 000 euroa viidelle tutkijalle.

Syöpäsäätiö on Suomen suurin yksityinen syöpätutkimuksen tukija, joka täyttää ensi vuonna 60 vuotta.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat