Ohut ilmanala vaikuttaa ralliautojen toimintaan Meksikon MM-rallissa.
Osa Meksikon rallin erikoiskokeista ajetaan korkealla Sierra de Lobos- ja Sierra de Guanajuato -vuoristoissa. Reitin korkein kohta on peräti 2 737 metrissä. Ohuessa ilmanalassa moottoreiden teho laskee jopa 20 prosentilla.
- Meksikossa on tärkeämpää pysyä ajolinjalla, koska ohuen ilmanalan takia virheen korjaaminen vie enemmän aikaa. Autot eivät kiihdy yhtä nopeasti kuin normaalisti, Fordilla ajava Latvala kuvailee tilannetta.
Ennen kisaa ainakin Ford-talli oli simuloinnut testeissä Meksikon olosuhteita moottorilleen. Volkswagen Motorsport on ilmoittanut olevansa Meksikossa lähinnä oppimatkalla olosuhteisiin tutustumassa.
Viisi edellistä Meksikon MM-rallia voittanut Citroen-tallin Sebastien Loeb ei näe olosuhteissa kuitenkaan suurta ongelmaa.
- Kyllä sen tuntee, mutta ei se juurikaan vaikuta ajamiseemme. Mutkiin täytyy tulla hieman varovaisemmin. Kaksi ensimmäistä päivää opiskelemme renkaiden kulutusta. En usko senkään nousevan ongelmaksi asti, Loeb summasi.
Lue ennakko: Meksiko 8.-11.3.