Radiomainonta lisääntyi reilusti

Radio Novan mainosmyynti siivitti kaupallisten radioitten liikevaihtoa.

Valtakunnallinen radiomainonta lisääntyi tammi-maaliskuussa yli kahdeksan prosenttia vuoden takaiseen verrattuna, kertoo Suomen radioiden liitto.

Mainostajien kiinnostus radiomainontaa kohtaan on liiton mukaan kasvanut selvästi. Maaliskuussa pidettiin eduskuntavaalit, jolloin radiomainonta lisääntyi peräti 10 prosenttia.

Vuoden alussa toimintansa aloittaneet uudet radioasemat ovat saaneet myyntinsä käyntiin hyvin, liitto arvioi. Myös suurimman valtakunnallisen kaupallisen kanavan Radio Novan mainosmyynti vetää ennätyksellisen hyvin, sanoo toimitusjohtaja Petri Manninen.

- Perinteisesti meidän osuutemme radioiden liikevaihdoista on ollut 35 prosentin luokassa. Tämän vuoden alun osalta meidän kasvumme on ollut 16 prosenttia ja se on koko valtakunnallisesta kakusta ennätyksellisesti yli 50 prosenttia, Manninen kertoo.

Uudet radioasemat ovat SanomaWSOY:n omistamat Radio Aalto ja Radio Rock. Samalla loppui kuitenkin Sävelradion ja Radio Cityn toiminta. Radio Nova kuuluu MTV3 konserniin, johon kuului myös toimilupansa menettänyt Sävelradio.

Suomen radioiden liittoon kuuluu 29 jäsenyhtiötä ja 62 radioasemaa.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat