Mainos

Radiomainonta kasvoi yli 8 %

Radiomainontaan käytetty rahamäärä kasvoi viime vuonna 8,3 prosenttia edellisvuotiseen verrattuna, kertoo Suomen Radioiden Liitto. Kaikkiaan radiomainoksiin käytettiin viime vuonna 47,5 miljoonaa euroa eli noin 3,6 miljoonaa euroa enemmän kuin vuonna 2002.

Kasvun vauhdittajana toimivat viime vuonna valtakunnallinen Radio Nova ja osavaltakunnalliset radiot, joiden mainosmyynti kasvoi 9,6 prosenttia. Paikallisradioiden mainosmyynti puolestaan pysyi vuoden 2002 tasolla.

Radiomainonnan osuus kaikesta mainontaan käytetystä rahasummasta kasvoi viime vuonna 4,4 prosenttiin edellisvuoden 4,2 prosentista. Suomen Radioiden Liiton lähiaikojen tavoitteena on nostaa radiomainonnan osuus kaikesta mainonnasta eurooppalaiselle keskitasolle eli hieman yli viiden prosentin.

(MTV3-STT)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.