Pirkka kaksinkertaistaa luomutuotevalikoimansa

K-ruokakauppojen tavoitteena on kaksinkertaistaa Pirkka-luomutuotevalikoima nykyisestä viidestäkymmenestä noin sataan tuotteeseen ensi vuoden aikana.

Myös K-ruokakauppojen muuta luomutuotevalikoimaa laajennetaan ja lisäksi K-kauppiaat täydentävät luomuvalikoimia paikallisten tuottajien tuotteilla. Lokakuun 3. päivä käynnistyvälle Luomuviikolle on pääkaupunkiseudun K-citymarketeihin saatu tarjolle asiakkaiden toivomaa kotimaista luomupakastekanaa.

– Olemme havainneet, että laadukkaille ja hinnaltaan pysyvästi edullisille Pirkka-luomutuotteille on paljon kysyntää ja siksi olemme päättäneet tuplata sarjan luomuvalikoiman, kertoo Pirkka-tuotesarjasta vastaava Juha Andelin Ruokakeskosta.

Uusimpia Pirkka-luomutuotteita ovat valmisruokahyllyn ensimmäiset luomuvalmisateriat, jotka tulivat myyntiin K-ruokakauppoihin syyskuun lopussa. Valmistuksessa käytetään luomuraaka-aineita eikä aterioissa ole säilöntä- tai lisäaineita. Pirkka-luomuvalmisruoilla on Hyvää Suomesta -merkki.

K-ruokakauppojen luomutuotteiden myynninkehityksessä on ollut selvää kasvua jo pidemmän aikaa, erityisesti tänä vuonna. Pirkka-tuotesarjan myynnistä luomun osuus on jo suurempi kuin luomun myyntiosuus keskimäärin kaikissa tuotteissa. Ruokakesko on maaliskuussa 2011 perustetun Pro Luomu ry:n perustajajäsen.

Luomukanaa K-ruokakauppoihin asiakkaiden toiveesta

K-ruokakauppojen luomutuotevalikoimiin etsitään uusia, asiakkaita kiinnostavia tuotteita. Valtakunnalliselle Luomuviikolle on saatu tarjolle erä kuluttajien toivomaa kotimaista luomupakastekanaa. Pajuniemen luomukanaa on Luomuviikolla tarjolla pääkaupunkiseudun K-citymarketeissa sekä lokakuun loppupuolella valtakunnallisesti myös osassa K-citymarketeja, K-supermarketeja ja K-marketeja. Luomukanaa voi tiedustella omalta K-ruokakauppiaalta.

Kauppojen valikoimissa olevien luomutuotteiden kokonaislukumäärään vaikuttavat mm. kysyntä, sesonki sekä kaupan koko.

Lähde: Ruokakesko

Lue myös:

    Uusimmat