Formula ykkösten rengastoimittajan Bridgestonen moottoriurheilurenkaiden kehitysjohtaja Hirohide Hamashima vihjailee Malesian GP:n osalta samanlaisesta tilanteesta, joka koettiin kauden avauksessa Australiassa, eli pehmeämmän rengasseoksen kestävyysongelmista.
Melbournessa pehmeillä renkailla aloittaneiden Ferrari-kuskien kierrosajat hidastuivat useita sekunteja renkaiden kuluessa. Australiassa oli käytössä Bridgestonen valikoimien kaikkein pehmein, eli superpehmeä, seos. Malesiassa käytettävä pehmeämpi seos on yhden pykälän verran Australian seosta kovempi. Toisaalta Sepangin rata laittaa renkaat kovemmalle kuin Melbournen Albert Park.
- Pehmeän seoksen hallinta on todennäköisesti viikonlopun suurin haaste, Hamashima myöntää Malesian GP:n tiimoilta.
Yksikin lukkojarrutus voi pilata renkaat.
- Kuljettajien pitää olla varovaisia siinä, etteivät he lukitse jarrujaan, etenkin koska nämä uuden sukupolven autot näyttävät olevan vähemmän vakaita pienemmän downforcen määränsä johdosta, Hamashima arvioi.
Jos kisa ajetaan kuivassa kelissä, pitää kuljettajien käyttää sekä pehmeämpää että kovempaa kuivan kelin rengasseosta. Mikäli kisassa sataa, niin silloin kuljettajien ei tarvitse käyttää molempia kuivan kelin rengasseoksiaan.
(MTV3)