Opiskelijaliitot syyttävät korkeakouluja vääristelevästä markkinoinnista

Opiskelijoiden Liikuntaliitto (OLL) syyttää korkeakouluja vääristelevästä markkinoinnista.

Liiton mukaan korkeakoulujen mainoskampanjat eivät ole linjassa todellisuuden kanssa.

- Tänä keväänä korkeakoulut ovat jälleen markkinoineet itseään aktiivisesti urheilullisilla ja hyvinvoivilla malleilla, vaikka opiskelijoiden hyvinvointipalvelut ovat huonossa jamassa, kritisoi liiton puheenjohtaja Jussi Sallinen.

OLL:n mukaan korkeakoulujen pitäisi tarjota opiskelijoille enemmän mahdollisuuksia harrastaa liikuntaa.

- Teemme töitä sen eteen, että liikuntamahdollisuudet taattaisiin lailla. Valtioneuvosto teki asiasta jo periaatepäätöksen joulukuussa, Sallinen sanoo.

Varsinkin ammattikorkeakoulujen liikuntapalvelut ovat puheenjohtaja Sallisen mukaan retuperällä.

- Joissakin ammattikorkeakouluissa ei ole lainkaan mahdollisuutta harrastaa liikuntaa, jos opiskelijalla ei ole rahaa.

Suomen ammattikorkeakouluopiskelijakuntien liitto Samok on kritisoinut puolestaan sitä, että joidenkin korkeakoulujen markkinoimien koulutusohjelmien sisältö ei ole luvatun mukaista.

Samokin mukaan esimerkiksi koulutusohjelmien nimiä on muokattu mainoksissa koulutuksen houkuttelevuuden lisäämiseksi.

Lue myös:

    Uusimmat