Nordea varoittaa: Älä haksahda näihin huijauksiin

Nordean mukaan osa pankin asiakkaista on törmännyt yhtiön nimissä tehtyihin asiakaskyselyihin ja arvontoihin netissä.

Huijauskyselyiden tarkoituksena on kalastella asiakkaiden henkilökohtaisia tietoja, pankkitunnuksia sekä luottokorttitietoja.

Kyselyissä pyydetään esimerkiksi vastaamaan muutamiin kysymyksiin palkinnon tai erittäin edullisen ostoksen toivossa. Nordean mukaan kyselyt eivät ole sen tekemiä, eikä niihin pidä vastata.

Kyselyt ja arvonnat ilmaantuvat, jos asiakkaan tietokoneella on haittaohjelma, joka lisää ne hänen käyttämilleen verkkosivuille.

Nordean mukaan varmin tapa päästä haittaohjelmasta eroon on poistaa käytössä oleva nettiselain ja asentaa se uudelleen. Lisäksi kannattaa vielä suorittaa virustorjuntaohjelman tarkastusajo sekä pitää palomuuri päällä aina verkossa asioidessa.

Lue myös:

    Uusimmat