Nokian markkinaosuus laski rajusti

Nokia menetti tammi-maaliskuussa markkinaosuuksiaan kilpailijoilleen Motorolalle ja Samsungille. Kansainvälisen tutkimuksen mukaan Nokia-puhelinten muotoilu ei miellytä kuluttajia.

Nokian osuus matkapuhelinten maailmanmarkkinoilla laski jyrkästi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä. Syynä olivat puhelinten muotoilu, joka ei miellyttänyt kuluttajia, uusien mallien puute ja ongelmat operaattoreiden kanssa, ilmenee kansainvälisestä tutkimuksesta.

Nokian markkinaosuus laski 28,9 prosenttiin tammi-maaliskuussa, kun vuotta aiemmin Nokian osuus oli 34,6 prosenttia, ilmenee Gartner-tutkimuslaitoksen julkistamasta selvityksestä.

Gartnerin mukaan matkapuhelinten maailmanlaajuiset markkinat olivat alkuvuonna voimakkaassa kasvussa. Motorolan osuus kasvoi 16,4 prosenttiin aiemmasta 14,7 prosentista ja korealainen Samsung kasvatti siivuaan 12,5 prosenttiin aiemmasta 10,8 prosentista.

(MTV3-STT-Reuters)

(Talousuutiset 08.06.2004)

Lue myös:

    Uusimmat