Nokian markkinaosuus Euroopassa laskussa

Nokian markkinaosuus Länsi-Euroopassa on laskenut viime viime vuodesta, kertoo markkinatutkimuslaitos Strategy Analytics.

markkinatutkimuslaitos Strategy Analytics kertoo että Nokian osuus Länsi-Euroopan matkapuhelinmarkkinoista oli kuluvan vuoden heinä-syyskuussa 42,1 prosenttia, kun se viime vuoden vastaavana ajankohtana oli 51,2 prosenttia.

Länsi-Euroopan markkinoiden kakkonen, saksalainen Siemens nosti Strategy Analyticsin mukaan markkinaosuuttaan 17 prosenttiin aiemmasta 9,5 prosentista. Siemensin ohella myös eteläkorealainen Samsung ja japanilais-ruotsalainen Sony Ericsson kasvattivat markkinaosuuksiaan tarkasteluajankohtana.

Amerikkalaisen Motorolan markkinaosuus sen sijaan laski viime vuoden kolmanteen neljännekseen verrattuna. Strategy Analyticsin mukaan Nokian markkinaosuus laski etenkin Britannian markkinoilla.

(MTV3-STT-DPA)

(Talousuutiset 05.12.2003)

Lue myös:

    Uusimmat