Nokian alamäki jatkuu bränditutkimuksessa

Matkapuhelinyhtiö Nokian alamäki jatkuu Helsingin pörssin yritysten brändiarvoa mittaavassa tutkimuksessa. Nokia putosi kolmannelle sijalle konsulttiyhtiö BrandWorxxin tekemässä tutkimuksessa.

Viime vuonna Nokia menetti ykköspaikan TeliaSoneralle, tänä vuonna Nokian ohi toiseksi kiilasi Nordea.

BrandWorxxin markkinointianalyytikon Jukka Vaittisen mukaan Nokian brändissä on yhä vetovoimaa.

– Vaikka Nokian brändin arvo on viime vuodesta laskenut 36 prosenttia, on muutos huomattavasti pienempi kuin yrityksen kokonaisarvossa tapahtunut pudotus, Vaittinen sanoo tiedotteessa.

Tutkimuksen kärjessä jatkaa siis TeliaSonera. Muita kärkikymmenikön yrityksiä ovat Kone, Fortum, Nokian Renkaat, Elisa, Wärtsilä, Metso ja Fiskars.

BrandWorxx arvioi brändin arvoa sen vahvuuden ja yhtiön nykyisten ja tulevien kassavirtojen pohjalta.

(MTV3 - STT)

Lue myös:

    Uusimmat