Niinistön vaalikampanja vuoden viestintäteko

Suomen tiedottajien liiton mukaan Sauli Niinistön kampanja siirsi presindentinvaalit kokonaan uudenlaiseen tilanteeseen.

Suomen tiedottajien liitto ProCom on palkinnut Sauli Niinistön presidentinvaalikampanjan viime vuoden parhaana viestintätekona.

Palkintoraadin mukaan kokoomuksen ehdokkaan kampanja aiheutti sen, että presidentinvaaleissa siirryttiin alkuasetelmasta lyhyessä ajassa kokonaan uudenkaltaiseen tilanteeseen. Täten vaalin toisella kierroksella kansalaiset joutuivat pohtimaan politiikkaa syvällisesti sekä selkeyttämään omia arvostuksiaan.

Vuoden toimittajana palkittiin Pirkka-lehden päätoimittaja Riitta Korhonen. Vuoden tiedottaja oli A-klinikkasäätiön tiedotuspäällikkö Teuvo Peltoniemi ja parhaana toimitusjohtajana pidettiin Technopoliksen Pertti Huuskosta. Elämäntyöpalkinto myönnettiin B2B- ja designtoimiston perustajalle Pirjo von Hertzenille.

Liitto on palkinnut vuoden viestintäteon vuodesta 1977 lähtien. ProCom on viestinnän ammattilaisten järjestö, johon kuuluu yli 1800 viestintäalan työntekijää.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat