Mainos

Netin leikkitavaroista kehkeytyi tosibisnes

Taloudellinen taantuma ei ole hidastanut virtuaalista kuluttamista. Internet-pelihahmojen lisävarusteet, virtuaalikodin kalusteet ja sosiaalisen median virtuaalilahjat tekevät kauppansa.

Lama on vähentänyt internet-sivuilla mainostamista, mutta pelien suosio on päinvastoin kasvanut. Samalla kasvaa internet-peleihin liittyvien tarvikkeiden kauppa.

Virtuaalikuluttamisesta väitöstutkimuksen tehneen Vili Lehdonvirran mielestä kuluttaminen saisikin siirtyä entistä enemmän internetin puolelle. Luonnonvaroja kuluisi vähemmän, ja internetissä voi olla muodikas ilman, että kaappi pursuaa edellisten kausien vaatteita.

Lehdonvirran väitöskirja Virtual Consumption tarkastettiin Turun kauppakorkeakoulussa perjantaina.

(MTV3 - STT)

Mainos

Lisää aiheesta

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.