MySpacen yllätyssiirto: Jos et voi voittaa Facebookia, niin ole sen kaveri

Yhteisöpalvelusivusto MySpacen käyttäjämäärä on lähtenyt nousun ensimmäistä kertaa vuosiin. Yhtiön mukaan se voi kiittää tilanteesta kilpailijaansa Facebookia.

Kyseessä on melko yllättävä käänne, sillä juuri Facebook nujersi MySpacen niin pahoin, että palvelusta ei olla kuultu viimeisten viiden vuoden aikana oikeastaan mitään.

Brittiläinen The Telegraph kertoo, että MySpacen uudet omistajat, Justin Timberlake ja Specific Media ovat nyt muokanneet MySpacesta musiikkipalvelun, joka toimii integroituna Facebookin ja Twitterin kanssa. MySpacen mukaan palvelun suosio onkin siirron myötä noussut miljoonalla käyttäjällä viimeisten kahden kuukauden aikana

MySpace ei siis enää taistele sosiaalisena verkostona Facebookia vastaan. Sen sijaan se on siirtynyt kamppailemaan Spotifyn kaltaisten musiikkipalvelujen kanssa.

News Corporationin kalliit oppitunnit

Rupert Murdochin News Corporation myi MySpacen Specific Medialle ja Timberlakelle viime vuonna katkeraan 35 miljoonan dollarin hintaan. News Corporation itse oli hankkinut MySpacen 580 miljoonalla dollarilla vuonna 2005.

Vuotta myöhemmin kuvioihin ilmestyi Facebook ja MySpace jäi kuin nalli kalliolle kyvyttömänä uudistumaan. Seurannut kuuden vuoden kamppailu Facebookia vastaan osoittautui turhaksi.

Murdoch onkin myöntänyt, että hänen yhtiönsä mokasi MySpacen kanssa kaikin mahdollisin tavoin.

Lue myös:

    Uusimmat