MTV:n Rotko: Kuluttajille entistä enemmän

Tavoitteena yksi yhtenäinen MTV 1:32

MTV kertoi tänään uudesta johtamismallistaan, jossa toiminta organisoidaan aiempaa suoraviivaisemmin kaupallisten toimintojen ja sisältöjen ympärille. Yhtiön toimitusjohtaja Heikki Rotko lupaa uudistuksen tuovan hyötyjä niin kuluttajille kuin mainostajille.

Uudistuksen tarkoitus on selkeyttää ja yksinkertaistaa johtamista kaikissa välineissä. Rotkon mukaan uudistus näkyy kuluttajille muun muassa entistä suurempina ilmiöinä ja entistä nopeampana tiedonvälityksenä.

- Mediakilpailu on todella kovaa ja nopeus on siinä yksi asia. Meillä on loistavia ihmisiä, meidän täytyy saada vielä nopeutta siihen meidän johtamisjärjestelmään kun puhutaan esimerkiksi sisällöistä ja kilpaillaan uutisnopeudesta ja -laadusta.

- Me uskotaan, että me saadaan parempaa, nopeampaa uutispalvelua ja parempia sekä isompia sisältöilmiöitä luotua, Rotko jatkaa.

Myös mainosmyyntiä keskitetään ja kehitetään, mikä tarkoittaa myös mainostajille entistä enemmän mahdollisuuksia monimediaympäristössä.

Panostusta verkkoon

MTV Uutisten vastaava päätoimittaja Merja Ylä-Anttila vastaa jatkossa myös MTV.fi -portaalista. Ylä-Anttila haluaakin korostaa laadun merkitystä myös jatkossa.

- Journalismi on tässä aina lippulaivana. MTV Uutiset on merkittävä brändi ja se elää kaikissa jakeluteissä. Nyt siihen tulee vahvana rinnalle entistä enemmän tekeminen kaikilta muilta sisältögenren alueilta. Me pystytään tuottamaan ja antamaan enemmän.

Yhtenäinen eri toimitusten johtaminen tarkoittaa jatkossa myös konkreettisesti enemmän sisältöä verkossa.

- Kyllä se tarkoittaa enemmän sisältöä. Enemmän liikkuvaa kuvaa, enemmän suoria lähetyksiä, enemmän kiinnostavia juttua ja puheenaiheita.

Ylä-Anttilan mukaan MTV tulee lisäämään panostusta entistä enemmän juuri digitaalisten sisältöjen tuottamiseen.

- Se on päivän sana ja sinne lisätään paukkuja. Samalla pidämme kuitenkin huolta meidän hyvistä tv-kanavista, meidän hyvistä tv-uutislähetyksistä MTV3:lla. Se vauhti digitaalisiin sisältöihin, mitä ihmiset kuluttavat älypuhelimilla ja tableteilla, on vahvasti nousussa ja siinä täytyy olla itsekin hyvin mukana, Ylä-Anttila perustelee.

Lue myös:

    Uusimmat