MTV Median syksyn tv-huippuhetket voi jakaa someen reaaliajassa

Sosiaalisen median rooli MTV Median tv-ohjelmissa nousee uudelle tasolle syksyllä. Uusi palvelu mahdollistaa ohjelmien huippuhetkien jakamisen Facebookissa ja Twitterissä reaaliajassa.

Syyskuussa alkava pilottihanke toimii MTV Median nettisivujen kautta Jaa tv-hetki -palvelulla. Sen avulla voi napata 30 sekunnin mittaisia videopätkiä Facebook-kommenttiensa ja twiittiensä oheen syksyn suurimmista kotimaisista ohjelmista, eli Big Brotherista, Totuuden torvista, Enbuske & Linnanahde Crewsta ja uutis- ja ajankohtaisohjelmista. Jaa tv-hetki -palvelu toimii myös uuden BB-sykemobiilipalvelun kautta.

Palvelussa voi selata myös muiden katsojien jakamia pätkiä ja jakaa niitä eteenpäin. Palvelu mahdollistaa huippuhetkien välittymisen myös niille, jotka eivät nähneet ohjelmaa televisiosta. Kokeilulla pyritään nostamaan ohjelmista hetkiä koko kansan puheenaiheiksi.

Palvelu starttaa 3. syyskuuta, jolloin Subilla alkaa Julkkis Big Brother -ohjelma. Hankkeen on määrä jatkua ainakin marraskuun loppuun.

Palvelun teknisenä toteuttajana on suomalainen start up -yritys Tellyo. Kyseistä tekniikkaa on hyödynnetty jo Espanjan Masterchef-ohjelmassa, jonka lähetyksistä jaettiin tuotantokauden aikana 80 000 videopätkää.

– Sosiaalisella medialla on nykyään iso rooli tv-ilmiöiden rakentamisessa. Pilotissa haluamme testata, miten Tellyon innovatiivinen palvelu voisi entisestään vahvistaa uudistuvan MTV:n tv-ohjelmien, verkkopalveluiden, katsojien ja sosiaalisen median suhdetta. Suomalainen tv-alaan liittyvä start up -yritys on myös harvinaisuus, jota haluamme tukea, vastaava tuottaja Mari Rasimus kertoo.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat