MTV kehittämään digi-tv-mainontaa

TietoEnator tulee MTV:n yhteistyökumppaniksi kehittämään digitaali-ajan tv-mainonnan järjestelmiä.

MTV Oy kehittää yhdessä TietoEnator Oyj:n kanssa tv-mainonnan myynnin ja markkinoinnin järjestelmiä kolmen vuoden puitesopimuksella. Tavoitteena on yhdistää kummankin yrityksen tietohallinnollinen huippuosaaminen.

MTV ja TietoEnator aloittivat yhteistyön kaapelitv-kanava TVTV!:n mainonnan myyntijärjestelmien kehittämisessä ja toteutuksessa. Onnistuneen työn tuloksena on mediatoimistojen käytössä jo nyt Suomen ensimmäinen monikanavainen tv-mainonnan tilausjärjestelmä. Yhtiöiden nyt sovitun yhteistyön tavoite on saada kaikki 27. elokuuta aloittavat MTV:n hallinnoiman B-kanavanipun digitv-kanavat samaan mainonnan myyntijärjestelmään.

Mediatoimistoille järjestelmien kehittäminen merkitsee palvelun parantumista entisestään sekä tv-mainoskampanjoiden ostamisessa ja varauksessa että tutkimustietojen tarjonnassa. Kaupankäynti tulee entistä helpommaksi myös tulevassa monikanavatilanteessa. - MTV aloitti sähköisen kaupankäynnin, linjaliikenteen, mediatoimistojen kanssa ensimmäisenä Suomessa 1991.

MTV:ssä järjestelmien avulla kehitetään lisäksi myynnin toimintaa, mm. asiakasseurantaa ja raportointia. "MTV valitsi TietoEnatorin yhteistyökumppanikseen, koska yrityksen media-alan tuntemus ja tietotekniikan osaaminen vastasivat hyvin MTV:n tarpeisiin", toteaa kehitysjohtaja Jari Jussila MTV:stä.

"Yhteistyö kohdistuu televisiotoimialaan, joka on yksi digitalisoituvan yhteiskunnan keskeisistä muutosaloista. Sopimus täydentää hyvin TietoEnatorin ennestään vahvoja osaamisalueita yhdentyvällä media-alalla.

TietoEnatorilla on meneillään myös useita asiakashankkeita, joissa yhdessä sisällöntuottajien kanssa kehitetään uusia palveluita digitv:hen", sanoo johtaja Seppo Järvinen TietoEnatorista.
(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat