Mobiilipalvelut kaipaavat lisää räätälöityä sisältöä

Mobiilipalvelun edullinen hinta ja käytön helppous ovat ihmisille tärkeitä. Tuoreen väitöksen mukaan tällaiset järkisyyt eivät kuitenkaan sitouta palveluntarjoajan asiakkaaksi.

Mobiilipalveluja ovat esimerkiksi kännykkään tilattavat pelit, uutiset ja aikataulut.

Asiakasuskollisuuteen johtavat etenkin tunnesyyt. Hauska käyttökokemus houkuttaa usein asiakkaan takaisin yrityksen palvelujen pariin.

- Joku voi esimerkiksi nauttia siitä, että onnistuu maksamaan raitiovaunulipun puhelimella ja välttää kiusallisen tilanteen ilman käteistä, kertoo kauppatieteiden maisteri Minna Pihlström.

Kännykän palveluihin kaivattaisiin Pihlströmin mukaan nykyistä enemmän henkilökohtaista sisältöä. Tulevaisuudessa menestyvät palvelut, jotka limittyvät arjen tilanteisiin.

Väitöskirja tarkastetaan ruotsinkielisessä kauppakorkeakoulussa Hankenilla perjantaina. Tutkimukseen osallistui yli 1500 mobiilipalvelujen käyttäjää.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat