Mobiilimainonta yleistyy hitaasti

Mobiilimainonta on vielä lapsen kengissä Suomessa. Mobiilimainonta vaatii onnistuakseen kuluttajalle räätälöityjä ja tilanteeseen sopivia mainoksia.

Mobiilimainonta yleistyy hitaasti Suomessa. Keski-Euroopassa kuluttajien ja yritysten välinen tekstiviestimainonta on jo arkipäivää, mutta Suomessa vasta kokeillaan mobiilimainonnan mahdollisuuksia.

Oulussa käynnistyi runsas vuosi sitten hanke, jossa yritykset mainostavat tuotteitaan kuluttajien älypuhelimiin ja kämmenmikroihin lähetettävillä multimediaviesteillä. Yritykset innostuivat uudesta mainontamuodosta. Sen sijaan kuluttajien kiinnostus oli yllättävän vähäistä.

Mobiilimainonta on tilanneherkkää ja kuluttajalle räätälöityä. Kaatosateella kännykkään saapuva sadevaatemainos on esimerkki onnistuneesta mobiilimainonnasta. Mobiilimainonta vaatii kalliin päätelaitteen, mikä jarruttaa sen läpimurtoa.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat