Mainos

Mies teki työnsä yhtä hyvin kuin ennen – yhdellä muutoksella karsea vaikutus: "Kaikki, mitä kysyin tai ehdotin, kyseenalaistettiin"

Eräs mies ymmärsi kantapään kautta, mitä hänen naispuoliset kollegansa joutuvat sietämään töissään.

Martin R. Schneider kertoo Twitterissä oppineensa jotain naisten kohtelusta työpaikalla.

Schneider kertoo Twitterissä kohta kohdalta, kuinka sekaannus sähköpostissa sai hänet ymmärtämään, millaista seksismiä naiset kokevat töissä.

Jos twiitti ei näy, voit katsoa sen täältä.

– Tässäpä pieni tarina siitä, kuinka @nickynacks opetti minulle, kuinka mahdotonta ammattitaitoisten naisten on saada ansaitsemaansa kunnioitusta, Schneider aloittaa pitkän Twitter-tarinansa viitaten Nicole-nimiseen kollegaansa.

Töykeä asiakas vähätteli osaamista

Schneider jatkaa tarinaansa kertomalla, että hän ja kollega Nicole Hallberg työskentelivät pienessä yrityksessä, jonka johtajalla oli aina yksi valituksen aihe: Hallbergillä kesti liian kauan aikaa asiakkaiden kanssa.

Schneider itse toteaa arvelleensa selviävänsä asiakkaiden kanssa nopeammin pidemmän kokemuksensa vuoksi.

Erään kerran Schneider kertomansa mukaan lähetteli asiakkaalle sähköpostia eestaas, ja asiakas käyttäytyi aivan mahdottomalla tavalla. Hän oli töykeä, vähättelevä ja jätti Schneiderin kysymykset huomiotta. Hän ei myöskään uskonut Schneiderin ymmärtävän käyttämiään termejä.

Schneider oli jo aivan hermona asiakkaansa käytökseen, kun hän huomasi erään asian. Koska mies oli käyttänyt Hallbergin kanssa jakamaansa sähköpostia, hänen maileihinsa oli erehdyksessä tullutkin naispuolisen kollegan allerkirjoitus. Mies ymmärsikin, että asiakas oli epäkohtelias Hallbergille, ei hänelle itselleen. Uteliaisuudesta hän viestitti asiakkaalle ottavansa asiakkuuden Hallbergilta omiin nimiinsä.

Muutos asiakkaassa oli Schneiderin mukaan välitön. Hän oli positiivinen, kiitti Schneideriä ehdotuksista, vastasi ajallaan ja kehui. Mies huomauttaa, ettei muuttanut omassa käytöksessään mitään. Ainoa ero oli siinä, että hän allekirjoitti sähköpostinsa nyt Martinina, ei Nicolena.

– Kysyin Nicolelta, tapahtuiko tätä jatkuvasti. Hänen vastauksensa: "No, ei jatkuvasti... mutta kyllä. Paljon."

"Olin helvetissä"

Niinpä työtoverit päättivät tehdä kokeilun. Kahden viikon ajan he vaihtoivat sähköposteihin nimiään. Schneider allekirjoitti ne Nicolena, Nicole Martinina.

– Olin helvetissä. Kaikki, mitä kysyin tai ehdotin, kyseenalaistettiin. Asiakkaat, jotka pystyisin hoitamaan unissani, olivat alentuvia. Yksi kysyi, olenko sinkku, Schneider kertoo kokemuksistaan.

Kuten arvata saattaa, Nicolella puolestaan oli työuransa tuotteliain viikko. Schneider ymmärsikin, että syy siihen, miksi naisella kesti asiakkaiden kanssa niin kauan, johtui ajasta, jonka tämä joutui käyttämään siihen, että saisi asiakkaat kunnioittamaan häntä.

– En ollut yhtään parempi työssäni kuin hän. Minulla oli vain tämä näkymätön etu.

Jos twiitti ei näy, voit katsoa sen täältä.

– Tässä kaikista älyttömin asia: Minulle tämä oli shokeeraavaa. Hän puolestaan, hän oli tottunut siihen. Hän vain ajatteli, että se on osa hänen työtään.

Schneider kertoi havainnoistaan miespuoliselle pomolleen. Tämä ei uskonut häntä. 

Lähteet: Someecards, Twitter

***

25:18

Mainos

Lisää aiheesta

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.