Mainos

Mies oli matkalla hyvästelemään äitiään – lentoyhtiö ällistytti toiminnallaan

Yhdysvalloissa lentoyhtiön henkilökunta on saanut suitsutusta toiminnastaan tapauksessa, jossa mies pyrki tapaamaan viimeistä kertaa sairastavaa äitiään. Tapauksesta kertoo CNN.

Tammikuun 24. päivä Kerry Drake sai uutisen, että hänen vuosia sairastanut äitinsä oli kuolemaisillaan.

Päästäkseen San Franciscosta äitinsä luokse Lubbockiin Teksasiin, Drake päätyi varaamaan United Airlinesin lennon, jossa oli vain 40 minuutin välilasku Houstonissa.

Draken epäonneksi Houstoniin saapuva lento kuitenkin viivästyi, eikä jatkolentoja samalle päivälle enää ollut.

Hätääntynyt mies uskoi, ettei pääse hyvästelemään äitiään. Drake murtui kyyneliin lentokoneessa, jolloin lentoemännät toivat tälle nenäliinoja ja tiedustelivat, mikä on vikana. Lentoemot kertoivat Drakelle, että tekisivät parhaansa auttaakseen. Tämän jälkeen lentoemot välittivät tiedon Draken tilanteesta lennon kapteenille.

Kapteeni otti radiolla yhteyttä Lubbockin lentoon ja kertoi heille tapauksesta.

Lubbockissa Drake kokikin melkoisen yllätyksen juostessaan paniikissa kohti jatkolennon porttia.

– Olin vajaan 20 metrin päässä portista, kun kuulin portilla olevan henkilön sanovan "Herra Drake, olemme odottaneet teitä".

"Tällaista ei tapahdu juuri koskaan"

Koneeseen istuessaan Drake tajusi, kuinka paljon lentoyhtiössä oli tehty töitä hänen saamisekseen lennolle. Jopa miehen matkatavarat saatiin ajoissa koneeseen.

Ja Drake ehti näkemään äitinsä viimeisen kerran. Seuraavana päivänä äiti menehtyi.

Drake kirjoitti myöhemmin kirjeen United Airlinesille, kiittäen kaikkia, jotka auttoivat häntä ehtimään lennolle. Miehen kiitosviesti päätyi lopulta työntekijöiden uutiskirjeeseen.

– Tuona päivänä työntekijämme todellakin tekivät yhteistyötä auttaakseen tätä asiakasta, Unitedin edustaja Megan McCarthy arvioi.

– Tällaista ei tapahdu juuri koskaan, kirjoitti Christopher Elliot, joka kertoi Draken tarinan ensimmäisenä kuluttajien etuja valvovalla nettisivuillaan.

– Lentoyhtiöiden työntekijöitä arvioidaan sen perusteella kuinka hyvin he pysyvät aikataulussa. Lentoyhtiöt kilpailevat siinä, ketkä pysyvät parhaiten lähtöaikatauluissa.

Unitedin henkilökunnan teko ei ole pelkästään miellyttänyt kaikkia, vaan myös kritiikkiä jatkolennon viivästyttämisestä yhden henkilön vuoksi on esitetty.

Elliot on kuitenkin vakuuttunut lentohenkilökunnan ratkaisusta.

– He tekivät oikean päätöksen.

(MTV3)

Mainos

Lisää aiheesta

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.