Mersu-pomo otti yhteen Ecclestonen kanssa

Mercedes-tallin moottoriurheilupomo Toto Wolff ei ymmärrä F1-sarjan kaupallisia oikeuksia hallinnoivan Bernie Ecclestonen kielteistä asennetta suosiaalista mediaa kohtaan.

Wolffin mielestä Ecclestone on väärässä, kun F1-sarja ei huomioi sosiaalista mediaa rahasyiden takia. Ecclestonen mielestä F1:n ei tarvitse virallisesti käsitellä esimerkiksi Twitter- tai Facebook- käyttäjiä, koska niistä ei tule välittömästi tuloja. TV-katsojaluvut ovat etenkin Italiassa ja Saksassa laskussa.

Wolffin mielestä sosiaalisessa mediassa on valtava potentiaali ja sarjan pitäisi olla valmiina, kun sosiaalinen media muuttuu rahaa tuottavaksi.

– Minulla oli aika pitkä riita Bernien kanssa yhdessä kokouksessa, Wolff kertoi Autosportille.

– Vähättelimme toistemme puheita ja sanoin, että olemme menettäneet 30 prosenttia tv-katsojista Italiassa ja olemme menettäneet yleisöä myös Saksassa – vaikka mielenkiintoisesti Britannia nousee, hän jatkoi.

– Voin sanoa jokaiselle sponsorilleni, että heidän logonsa näkevä yleisö kasvaa, vaikka tv-luvut menevät alaspäin, Wolff perusteli näkemystään.

Wolff uskoo, että on vain ajan kysymys, kun sosiaalisen median isot toimijat, kuten Twitter keksii keinon rahallistaa toimintaansa.

Sosiaalinen media voisi olla yksi keino F1:n kasvamiselle, josta monet ovat huolissaan. Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolo pyysi Ecclestonelta työpajaa, jossa mietittäisiin keinoja nuoren yleisön houkuttelemiseksi.

Lue myös:

    Uusimmat