Matkustaja Soulissa: Finnairilta ristiriitaista informaatiota

Etelä-Korean Soulissa matkalla oleva suomalaismatkustaja on pettynyt tapaan, jolla Finnair on hoitanut tiedottamisen tuhkakaaoksen aikana.

Saadakseen tilanteesta selkoa, suomalaismies on joutunut olemaan aktiivisesti yhteydessä Finnairin toimipisteisiin sekä Soulissa että Suomessa. Hänen paluulentonsa oli tarkoitus lähteä keskiviikkona aamulla kello yhdeksältä, mutta kone ei päässyt ajallaan liikkeelle.

- Ei kovin hyvää asiakaspalvelua. Tulee eri informaatiota eri suunnista. Meille ilmoitettiin maanantaina, että alkuperäistä lentoa ei tulla lentämään. Tiistaina tuli tekstiviesti, että tuhkapilvi estää lennot. Eilen Suomen päästä sanottiin, että lento toteutuu aikaisintaan perjantaina. Mutta se perjantain lento oli jo kuulemma täynnä, joten meidän lippumme olivat silloin vielä täysin auki, mies kuvailee tilannetta.

Onnekseen hän otti vielä yhteyttä Soulin toimipisteeseen, sillä keskiviikkoiltana on näillä näkymin lähdössä kone kohti Suomea.

- Eilen vielä Suomesta sanottiin, että ei missään nimessä lennä keskiviikkona. He sanoivat, että täällä ei ole konetta. Tänään sitten saimme Soulin toimistosta tietää, että miehistö ja kone on täällä odottamassa lähtöä. Tällä hetkellä näyttää positiiviselta, kun ollaan taas matkalla lentokentälle.

- Hetki sitten tuli tekstiviesti, että tunnin päästä pitäisi olla kentällä. Täällä kaupungin keskustasta kuljetus kentälle kestää vähintään kaksi tuntia, joten saa nähdä kuinka moni tuolle lennolle kerkeää, mies pohtii.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat