Marimekon tappio syveni

Marimekon alkuvuoden tulos oli hieman vuoden takaista heikompi. Yhtiö teki nyt ennen veroja 1,8 miljoonan euron tappion, kun vuotta aiemmin tammi-maaliskuussa tappio oli 1,3 miljoonaa euroa.

Toimitusjohtaja Mika Ihamuotilan mukaan heikkoa tulosta selittää vähittäiskaupan haastava tilanne, joka heijastuu myös jälleenmyyjien varovaisuudessa täydentää varastojaan. Suomessa tilanne on yhtiön mukaan ollut jopa odotettua vaikeampi.

Marimekon liikevaihto laski kuusi prosenttia 19,4 miljoonaan euroon. Sitä selittää yhtiön mukaan osin toimitusrytmin muutos eli se, että iso osa kevätmalliston tuotteista toimitettiin nyt asiakkaille jo joulukuussa.

Kuluttajien käyttäytymisessä on Marimekon mukaan tapahtumassa iso murros, jonka vuoksi verkkokaupan osuus myös Marimekon myynnissä kasvaa. 

  

Lue myös:

    Uusimmat