Mainostajat lisäämässä Internet-mainontaa

Etenkin palveluyritykset panostavat Internetiin. Niiden Internet-mediakulut ovat jo nyt kaksi kertaa suuremmat kuin muiden toimialojen, ilmenee Mainostajien liiton tekemästä selvityksestä. Mainostajien liiton jäsenyrityksistä 66 prosenttia aikoo lisätä Internet-mainontaa, mutta Internetin osuus mainosbudjetista on yleensä kuitenkin vielä alle kaksi prosenttia.

Lähes kaikilla, 89 prosentilla, kyselyyn vastanneista yrityksistä on kotisivut. Kolme neljästä yrityksestä oli sitä mieltä, että sivut vastaavat tavoitteitaan paljon tai melko paljon. Vain neljännes yrityksistä on suunnitellut itse verkkosivunsa. Yli puolet on palkannut hommaan uusmediatoimiston, ja viidennes yrityksistä on luottanut mainostoimistoon sivujen laadinnassa.
(STT)

Lue myös:

    Uusimmat