Mainontaan panostetaan entistä enemmän

Yritysten mainonta jatkaa kasvuaan. Mainostajien Liiton kyselyyn vastanneista lähes 170 yrityksestä noin puolet ilmoitti aikovansa lisätä mainontaansa ensi vuonna. Vain prosentti vastaajista kertoi vähentävänsä mainontaa.

Vastanneista 43 prosenttia edusti kauppaa, 32 teollisuutta, 21 palveluja ja 3 prosenttia monialayrityksiä. TV-mainonnan ennakoidaan kasvavan sanomalehti- tai aikakauslehtimainontaa nopeammin.

Kuluttajien postiluukut kolahtelevat entistä tiuhempaan, sillä mainostajat lisäävät myös osoitteellista suoramainontaa. Sponsorointiin yritykset käyttävät aiempaa vähemmän rahaa ja suosivat sen sijaan tapahtumamarkkinointia.

Internet-viestintä lisääntyy

Mainostajien Liiton kysely antoi kovia kasvulukuja uudelle välineelle, tietoverkkomarkkinoinnille.

Jo kaksi kolmesta liiton jäsenyrityksestä on perustanut oman internet-kotisivun. Sivulla esitellään markkinointimateriaalia tai myydään tuotteita tai palveluja.

Yritykset arvioivat käyttävänsä rahaa internetiin tänä vuonna keskimäärin 120 000 markkaa, ja 80 prosenttia vastaajista arvioi panostusten kasvavan tulevaisuudessa.
(STT)

Lue myös:

    Uusimmat