Mainonta kasvanee ensi vuonna

Tuore mainosbarometri ennakoi mainonnan kasvavan ensi vuonna. Barometrin mukaan etenkin radio ja televisio hyötyvät mainonnan lisääntymisestä.

Mainostajien Liiton mainosbarometri ennakoi, että yritykset lisäävät mainontaansa ensi vuonna. Etenkin mediamainonnan arvioidaan kasvavan ensi vuonna. Medioista radio ja televisio hyötyvät mainonnan lisääntymisestä, sen sijaan sanomalehtimainonnalle ei kasvua ennakoida.

Mainostajien Liitto kysyi viime kuussa jäsenyritystensä näkemyksiä markkinointiviestinnän näkymistä ensi vuonna. 36 prosenttia vastanneista aikoo investoida ensi vuonna mainontaan kuluvaa vuotta enemmän, ja viisi prosenttia kaavailee panostusten supistamista. Nykyisellä tasolla jatkaa 59 prosenttia vastanneista. Voimakkainta mainonnan kasvua ennakoivat teollisuusyritykset ja kauppa.

Liiton kyselyyn vastasi 155 yritystä liiton yli 400 jäsenyrityksestä.
(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat