Lidl hidastaa uusien kauppojen perustamisvauhtia

Seitsemän vuotta sitten Suomeen rantautunut saksalainen kauppakonserni Lidl alkaa vähitellen avautua julkisuuteen. Lidlin Suomen-tytäryhtiötä on alusta asti johtanut toimitusjohtaja Antti Tiitola.

Lidl on vakiinnuttanut markkina-asemansa noin viiteen prosenttiin Suomen vähittäiskaupassa. Tiitola huomauttaa, että nyt alkavat rajat tulla vastaan, sillä Suomen reilut viisi miljoonaa asukasta eivät enää paljoa enempää pysty ruokaa ostamaan.

Lidl on alkuvuosina avannut tiheästi uusia myymälöitä eri puolille maata, ja tätä nykyä saksalaisketjulla on 130 kauppaa. Tiitolan mukaan vauhti laantuu nyt 2-5 uuteen kauppaan per vuosi.

Lidl ei Tiitolan mukaan tähyä näillä näkymin Baltiaankaan, sillä yhtiö on myynyt sieltä myymälöiden rakentamista varten varamaansa tontit.

Lidlin aloittaessa Suomessa sen kauppojen valikoimaan kuului noin 800 tuotetta. Nyt nimikkeiden määrä on lähes kaksinkertaistunut. Tiitolan mukaan suomalaiset ovat ainakin oppineet hakemaan juomansa saksalaisketjun kaupoista.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat