Levi-pomo ennustaa: Kasvu tulee ja kovaa

Levin Matkailu Oy:n myynti tänä vuonna ennustaa maltillista kasvua. Kasvua syntyy, vaikka suuri tulonlähde yritysmatkailu ei ole vielä edes herännyt globaalin taantuman jäljiltä.

- Firmamatkailu ei ole vielä herännyt. On hienoa, että jo ilman sitäkin pärjätään näin hyvin, Levin Matkailu Oy:n toimitusjohtaja Jussi Töyrylä ennustaa.

- Tulevasta kaudesta odotetaan haasteellista, mutta noususuhdanteen alkaessa Levin kasvu tulee olemaan kovaa.

Tähtäin on asetettu vuoteen 2020 ja kasvun alkua varten valmistaudutaan jo nyt satsaamalla lisäkapasiteettiin ja palveluihin.

- Kuluvaa sesonkia rasittavat ulkomaan matkaajien vähyys, etenkin brittejä näkyy tulevan vähän. Tästä huolimatta uskomme Levin keskuksen pärjäävän kilpailussa, Töyrylä paaluttaa.

Töyrylän mukaan tämänhetkinen kävijäjakauma menee suhteessa 70-30 suomalaisten ja ulkomaalaisten vierailijoiden välillä. Muutoksen hän haluaa nähdä toteutuneen viimeistään Levin pitkän tähtäimen vuonna 2020.

- Silloin joka toinen asiakas on ulkomaalainen. Millä se toteutuu? Me tarvitsemme hyvät yhteydet Kittilän lentoasemalle Euroopasta, Ruotsista, Norjasta ja Venäjältä. Tällä hetkellä tänne lennetään jo Pariisista, Britanniasta, Düsseldorfista, Amsterdamista ja kunhan luvat ovat kunnossa, Moskovasta. Kotimaasta lennetään Helsingistä, Turusta ja Tampereelta.

Laajentuakseen Levi tarvitsee myös uutta, vetovoimaista ”sisältöä”. Majoitus- ja ravintolatiloja valmistuu jatkuvasti ja myös ruokamarketteja on nyt neljä, ensi kertaa sitten 1960-luvun.Töyrylä korostaa, että Levillä tehdään kaikkea muuta kuin hiihtourheilua – ja paljon.

Matkailijoiden tarpeita ajatellen Levi uudistuu tälläkin saralla.

- Kahden uuden keilailupaikan, kylpylän 20 miljoonan euron laajennuksen ja lasten toimintakeitaan myötä sisällä tekeminen saa uuden ulottuvuuden, hän kertoo.

(MTV3)

Lue myös:

Lue myös:

    Uusimmat