Kymmenelle mainokselle huomautus vuonna 2009

Mainonnan eettinen neuvosto huomautti viime vuonna kymmentä mainostajaa. Kahdeksan mainoksista oli lapsille sopimattomia. Kaksi huomautusta annettiin sillä perusteella, että mainos oli syrjivä.

Vuonna 2009 mainonnan eettiseen neuvostoon otettiin yhteyttä 65 eri mainoksesta ja neuvosto sai yhteensä noin 150 yksittäistä lausuntopyyntöä. Lausuntoja annettiin 31 Suuri osa lausuntopyynnöistä ei antanut aihetta enempään käsittelyyn. Valtaosassa annetuista lausunnoista todettiin, ettei mainos ollut hyvän tavan vastainen.

Eniten lausuntopyyntöjä tuli tv-mainoksista (28 %)prosenttia . Toiseksi eniten lausuntopyyntöjä tuli sanoma- ja aikakauslehtimainoksista (12 %).

Kahden viimeksi kuluneen vuoden aikana 70 prosenttia huomautuksista on annettu sillä perusteella, että mainos on lapsille sopimaton.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat