Kuusamoa ja Koillismaata aletaan mainostaa Lappina

Kuusamo ja Koillismaa ovat pääsemässä vuosien väännön jälkeen mukaan matkailun kansainvälisessä mainonnassa Lappi-brändin alle.

Kyseessä on Lapin liiton ylimaakunnallinen Lapin imagomarkkinointihanke, jonka rahoituksesta 40 prosenttia tulisi Koillismaalta.

Imagomarkkinointiin kuluisi kolmessa vuodessa kaikkiaan viitisen miljoonaa euroa. Osan kuluista maksaisivat mukana olevat kunnat. Muutamilta Länsi-Lapin kunnilta, jotka ovat aiemmin vastustaneet yhteistyötä Kuusamon suuntaan, odotetaan vielä vastausta.

Imagomarkkinointi alkaisi jo ensi vuoden alusta, jos hankkeelle saadaan tarpeeksi tukea.

Katso Hannu Alstan juttu Kuusamosta

Lue myös:

    Uusimmat