Kuluttajavirasto vaatii Sampo Pankilta selvitystä

Kuluttajavirasto vaatii Sampo Pankilta selvityksen sen tietojärjestelmäongelmista ja niiden korjaamisesta. Sampo Pankin on toimitettava selvitys Kuluttajavirastoon 16:nteen huhtikuuta mennessä.

Kuluttajaviraston mukaan yritysten tulee varautua nykyistä paremmin tietojärjestelmäuudistusten kaltaisiin suuriin muutoksiin. Pankkien kohdalla huolellisuusvaatimus on erityisen korostunut, koska ne käsittelevät asiakkaiden rahoja.

Kuluttajavirasto korostaa, että yrityksellä on muutostilanteessa oltava riittävästi henkilökuntaa vastaamassa asiakkaiden yhteydenottoihin. Niin ikään internetsivuilla oltavan tiedon on oltava ajan tasalla.

Kuluttajavirasto on laatinut Sampo Pankin asiakkaiden tueksi valitusmallin, jonka avulla he voivat vaatia korvauksia tietojärjestelmäongelmien aiheuttamista vahingoista. Valitusmalli löytyy Kuluttajaviraston internetsivuilta.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat