Kuluttajavirasto toivoo Sampo Pankilta lisää korvauksia asiakkaille

Kuluttajavirasto toivoo, että Sampo Pankki maksaisi oma-aloitteisesti korvauksia tietoliikenneongelmista kärsineille asiakkailleen. Pankki on tähän mennessä luvannut hyvittää asiakkaiden palvelumaksuja, mitä Kuluttajavirasto ei pidä korvausten maksamisena.

Helsingin Sanomien mukaan Sampo Pankki on myös ilmoittanut korvaavansa ongelmista aiheutuneita kuluja asiakkaiden tekemien reklamaatioiden perusteella, mutta ei ilman niitä.

Sampo Pankki itse pitää nykyistä korvauskäytäntöä asiaankuuluvana.

- Suomessa on, näin juristina kun katsoo, hyvät periaatteet, joiden mukaan korvauksia hoidetaan. Me olemme toimineet niiden mukaisesti, pankin päälakimies Jukka Huotari sanoo Helsingin Sanomissa.

Kuluttajaviraston lakimies Riitta Kokko-Herrala kertoo , että virastosta on lähdössä asiasta selvityspyyntö Sampo Pankille. Pankin vastausta virasto odottaa viimeistään heinäkuun loppupuolella. Kuluttajavirasto pyysi vastaavanlaisen selvityksen Sampo Pankilta jo keväällä, ja silloin päädyttiin hyvityksiin palvelumaksuista.

- Uudessa selvityspyynnössä on kyse siitä, että kun ongelmat ovat näin pitkittyneitä ja edelleenkin aika vakavia, niin voidaan keskustella nyt uudelleen korvausten tasosta, Kokko-Herrala sanoi.

Sampo Pankin viestintäjohtajan Hannu Vuolan mukaan pankissa ollaan valmiita keskustelemaan Kuluttajaviraston kanssa asiasta.

- Jos viranomainen pyytää ja kysyy jotakin, niin tottakai katsotaan sen jälkeen tilanne, Vuola sanoi perjantaina.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat