Kuluttajavirasto: Bussimatkustajien oikeuksia parannettava

Kuluttajavirasto vaatii parannuksia bussimatkustajan kuluttajansuojaan ja oikeuksiin. Asiakkaan on viraston mukaan esimerkiksi vaikea saada hyvitystä ajamatta jääneestä tai myöhästyneestä vuorosta.

Virasto vaatii, että valmisteilla olevaan joukkoliikennelakiin lisätään matkustajan oikeuksia ja suojaa käsittelevä luku, johon kuluttaja voi ongelmatilanteissa vedota.

Erityisen huolissaan virasto on paikallisbussiliikenteestä, jossa muun muassa ruuhkat ja tietyöt voivat myöhästyttää linja-autoa. Jos alueella kulkee busseja vain harvoin, viivästymiset tai vuorojen väliin jäämiset saattavat haitata merkittävästi työmatkaliikennettä.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat