Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kuinka sinä kohtelet asiakaspalvelijoita? Käytös paljastaa paljon luonteestasi

Shutterstock
Julkaistu 15.07.2016 09:45

MTV LIFESTYLE

Se, kuinka kohtelemme arjen eri tilanteissa kohtaamiamme asiakaspalvelijoita kertoo luonteestamme hurjan paljon.

Töykeä käytös asiakaspalvelijaa kohtaan ei jää ainoastaan kahden ihmisen väliseksi – usein sen huomaa herkästi myös lähiympäristö. Toisinaan se voi olla esimerkiksi työhaastatteluun sinua odottava tuleva esimies.

Työelämässä käytös ja ensivaikutelma ovat merkittäviä. Töykeä käytös asiakaspalvelijaa kohtaan voi olla merkki siitä, ettei kyseinen henkilö ole parhaimmillaan ryhmässä. Töykeäksi käytökseksi voidaan laskea esimerkiksi törkeä kielenkäyttö sekä vaativa asenne palvelutilanteessa.

Tätä hyödynnetään myös rekrytoinnissa: haastattelijasi saattavat esimerkiksi kysyä aulatyöntekijältä tai sihteeriltään, kuinka olet kohdannut heidät työhaastatteluun saapuessasi.

Töykeys paljastaa myös, ettei kyseinen henkilö ole luontainen johtaja. Huono käytös nimittäin kertoo, ettei henkilö pysty ansaitsemaan osakseen kunnioitusta helposti. Tämä ominaisuus kun on arvokasta johtoasemassa olevalle.

Asiakaspalvelijoita kohtaan hyvin käyttäytyvien sanotaan puolestaan olevan empaattisia ja myötätuntoisia.

Psychology Todayn mukaan myös vaikkapa ensitreffeillä kahvilassa tai ravintoloissa kannattaa tarkkailla, kuinka treffikumppani kohtelee asiakaspalvelijoita.

Se, kuinka henkilö kohtelee tuntemattomia ihmisiä, paljastaa paljon myös heidän arvomaailmastaan. Ihmiset, jotka ovat yleensä töykeitä esimerkiksi tarjoilijoita kohtaan, saattavat tehdä niin, koska ajattelevat olevansa heitä ylempänä. Heitä voitaisiin kuvailla . Vastaavasti kohteliailla ihmisillä, jotka kohtelevat lähtökohtaisesti kaikkia samanarvoisesti, ovat .

tuomitseviksi persooniksi
ymmärtäviä persoonia

Lähde: Lifehack

Lisää aiheesta:

Seitsemän myrkyllisen ihmisen arkkityyppiä – tunnistatko itsesi?7 tapaa, joilla narsisti tekee hallaa myös itselleen Alennusmyynneissä käyminen todella tekee ihmisestä ääliön: "Useimmat kuluttajat syyllistyvät tähän"Kävelysi, selfiesi, jopa vessapaperirullasi paljastavat jotakin – näin muut tulkitsevat pieniä eleitäsi!9 tieteellisesti todistettua faktaa – nämä asiat tekevät sinusta vähemmän viehättävän7 pientä asiaa, joiden takia ihmiset tuomitsevat sinut ennakkoon
Seksi ja parisuhdeLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Seksi ja parisuhde
  • 26.11.17:52
    Ero

    Seiska: Vaimo hakee eroa kansanedustaja Jarno Limnellistä

  • 24.11.18:58
    Ero

    Saako ystävän kumppanivalintaan puuttua?

  • 21.11.19:09
    Ihmissuhteet

    Emmitkö sitoutumista? Vasta-avioitunut Max kertoo, miksi halusi naimisiin

  • 19.11.16:18
    Rikospaikka

    Jopa lähes puolet suomalaistytöistä kokenut seurusteluväkivaltaa

  • 15.11.07:59
    Ihmissuhteet

    Mihin kumppanit katosivat somesta? Poikaystäviä moititaan nyt noloiksi