Kuinka sinä kohtelet asiakaspalvelijoita? Käytös paljastaa paljon luonteestasi

Se, kuinka kohtelemme arjen eri tilanteissa kohtaamiamme asiakaspalvelijoita kertoo luonteestamme hurjan paljon.

Töykeä käytös asiakaspalvelijaa kohtaan ei jää ainoastaan kahden ihmisen väliseksi – usein sen huomaa herkästi myös lähiympäristö. Toisinaan se voi olla esimerkiksi työhaastatteluun sinua odottava tuleva esimies.

Työelämässä käytös ja ensivaikutelma ovat merkittäviä. Töykeä käytös asiakaspalvelijaa kohtaan voi olla merkki siitä, ettei kyseinen henkilö ole parhaimmillaan ryhmässä. Töykeäksi käytökseksi voidaan laskea esimerkiksi törkeä kielenkäyttö sekä vaativa asenne palvelutilanteessa.

Tätä hyödynnetään myös rekrytoinnissa: haastattelijasi saattavat esimerkiksi kysyä aulatyöntekijältä tai sihteeriltään, kuinka olet kohdannut heidät työhaastatteluun saapuessasi.

Töykeys paljastaa myös, ettei kyseinen henkilö ole luontainen johtaja. Huono käytös nimittäin kertoo, ettei henkilö pysty ansaitsemaan osakseen kunnioitusta helposti. Tämä ominaisuus kun on arvokasta johtoasemassa olevalle.

Asiakaspalvelijoita kohtaan hyvin käyttäytyvien sanotaan puolestaan olevan empaattisia ja myötätuntoisia.

Psychology Todayn mukaan myös vaikkapa ensitreffeillä kahvilassa tai ravintoloissa kannattaa tarkkailla, kuinka treffikumppani kohtelee asiakaspalvelijoita.

Se, kuinka henkilö kohtelee tuntemattomia ihmisiä, paljastaa paljon myös heidän arvomaailmastaan. Ihmiset, jotka ovat yleensä töykeitä esimerkiksi tarjoilijoita kohtaan, saattavat tehdä niin, koska ajattelevat olevansa heitä ylempänä. Heitä voitaisiin kuvailla tuomitseviksi persooniksi. Vastaavasti kohteliailla ihmisillä, jotka kohtelevat lähtökohtaisesti kaikkia samanarvoisesti, ovat ymmärtäviä persoonia.

Lähde: Lifehack

Lue myös:

    Uusimmat