Kouluväki: Tietotekniikka parantaa oppimista

Vain noin neljäsosa opettajista oli sitä mieltä, ettei tietotekniikasta ole hyötyä opettamisessa. Suomessa osuus oli hieman muita Pohjoismaita suurempi.

Tietotekniikan arvioidaan parantavan sekä opetusta että oppimista, kertoo tänään julkaistu pohjoismainen tutkimus. Varsinaista hyötyä tekniikasta saadaan vasta, kun sitä käytetään laajasti ja monipuolisesti opetusmenetelmien tukena.

Selvityksessä kysyttiin rehtoreiden, opettajien, oppilaiden ja oppilaiden vanhempien mielipiteitä. eLearning Nordic -tutkimus tehtiin viime syksyn aikana Pohjoismaissa.

Opettajat arvioivat, että tietotekniikka auttaa sekä ainekohtaisessa opetuksessa että luku- ja kirjoitustaidon oppimisessa. Osa oppilaista arvioi, että tietotekniikan avulla kouluopetusta voitaisiin uudistaa hyvinkin paljon. Opettajien mielestä se taas sopii aineopetuksen sisällön tukemiseen.

Noin neljäsosa opettajista oli sitä mieltä, ettei tietotekniikasta ole hyötyä opettamisessa. Suomessa osuus oli hieman muita Pohjoismaita suurempi.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat