Kotimainen viihdemusiikki saa sähköisen lehden

Viihdemusiikin sähköinen lehti julkaistaan cd:nä, jolla on myös musiikkia.

Kotimaista viihdemusiikkia levittävä Poptori Oy alkaa julkaista sähköistä lehteä. Syksyllä aloittavan ja kuukausittain ilmestyvän lehden teema vaihtelee aiheen ja kohderyhmän mukaan.

- Kyseessä on täysin suomalainen tuotekehitys, eikä sille ole olemassa vertailukohdetta maailmalla. Kysymyksessä on interaktiivinen media, joka toimii cd-formaatissa. Kantavana ajatuksena on hyödyntää cd-levyille jäävää tyhjää kapasiteettia muuttamalla se dataosioksi, jota luetaan tietokoneen cd-asemalta, kertoo Poptorin toimitusjohtaja Erkki Puumalainen.

Cd-soittimesta levyltä voi kuunnella musiikkia ja tietokoneen cd-aseman kautta levyltä löytyy myös muuta tietoa. Puumalainen lupaa, että levyllä on musiikkia vähintään 35 minuuttia.

- Tekstin ja kuvien lisäksi fanipostilaatikko, keikkakalenterit ja jopa videoviestintä tulevat mahdollisiksi. Levy on myös tärkeä otantatutkimuksen apuväline, kun täytämme kuluttajan toiveita musiikkiteollisuudelta. Levyltä voi suoraan linkittyä meidän tai mainostajan kotisivuille ja siellä oleviin kyselyihin tai kilpailuihin, Puumalainen sanoo.
Syyskuun lopulla julkaistava ensimmäinen numero sisältää rakkauslauluja. Puumalaisen mukaan sen kohderyhmänä ovat aikuiset naiset, jotka käyttävät eniten päätösvaltaa kodin arkiostoissa.

Harkinnassa ovat myös teemalehdet, jotka keskittyvät muun muassa liikenneaiheeseen sekä lapsiin.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat