Kokoomus panostaa EU-vaaleissa nettiin

Kokoomus panostaa eurovaalikampanjassaan voimakkaasti internetiin. Puolue hyödyntää muun muassa Facebook- ja Twitter-yhteisösivustoja.

Puolue pyrkii näin tavoittamaan vaaleissa nuoret äänestäjät. Kokoomus on ottanut mallia Yhdysvaltain presidentin Barack Obaman nettikampanjasta.

- Olemme tietoisia siitä, että Obaman kampanjassa käytettiin hyvin menestyksekkäästi sosiaalista mediaa, mutta kyllä tämä luomus on meidän ikiomamme, kertoo kokooomuksen puoluesihteeri Taru Tujunen.

Tujunen uskoo internetin merkityksen kasvavan vaaleissa.

- Vaalit ratkaistaan jalkatyöllä ja poliittisella sisällöllä, mutta entistä enemmän olemme kyllä internetissä, Tujunen kertoo.

Kampanjan sisältöpuolesta Tujunen toteaa, että taloutta on näissä vaaleissa vaikea ohittaa.

- Euroopan unionin päätöksentekoon liittyvät kaikki suomalaisten arkipäivään kuuluvat kysymykset, ja niitä on tietysti hirvittävän monia. Luulen, että yksi ylivertainen aihe on tällä hetkellä talous.

Kokoomuksen tavoitteena on saada neljä paikkaa europarlamentista. Puolue käyttää eurovaalikampanjaan noin 800 000 euroa.

(MTV3)

Lue myös:

Lue myös:

    Uusimmat