KL: Lapsille ostetaan nyt Guccia ja Dioria

Lasten luksusvaatteet valtaavat markkinoita. Kauppalehden mukaan lasten luksusvaatebrändit ovat volyymiltään vielä murto-osa naisten ja miesten vaatteista, mutta kasvuluvut ovat moninkertaisia.

Euromonitorin tutkimuksen mukaan lasten luksusvaatteiden myynti kasvaa kolminkertaista vauhtia aikuisten brändeihin verrattuna.

Esimerkiksi lasten merkkitakkien myynti kasvaa tänä vuonna yli 12 prosenttia 3,2 miljardiin euroon.

Yhä useampi vanhempi pukee lapsensa tätä nykyä Gucciin, Dioriin tai Burberryyn. Moni tunnettu design-talo onkin ottanut merkittäväksi kohderyhmäkseen juuri merkki- ja maksukykyiset vanhemmat.

Esimerkiksi Gucci aikoo lanseerata keväällä alle 8-vuotiaille suunnatun malliston, joka sisältää vaatteiden lisäksi muun muassa jalokiviä ja aurinkolaseja.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat