Kela uusii asiakaspalautejärjestelmänsä

Asiakas voi antaa vastaisuudessa palautetta Kelan palveluista mm. Internet-sivuilla. Kela lupaa myös käsitellä jokaisen palautteen.

Kela ottaa tänään käyttöön koko maan kattavan asiakaspalautejärjestelmän. Asiakas voi antaa palautetta palveluista ja etuuksista muun muassa palautelomakkeella Kelan toimistossa tai Internet-sivuilla, kerrotaan Kelasta. Kela lupaa myös käsitellä jokaisen palautteen ja vastata niihin, mikäli asiakas on niin toivonut.

- Kaikki palautteet tallennetaan sähköiseen arkistoon, josta niitä voidaan analysoida ja hyödyntää eri tavoin, arvioi pääjohtaja Jorma Huuhtanen.

Huuhtasen mukaan asiakas voi itse valita haluamansa palautekanavan. Toimistossa asioidessa palautetta voi antaa uusilla palautelomakkeilla. Kelan toimihenkilöt tallentavat asiakaspalautejärjestelmään myös asiakkaan puhelimessa tai tiskillä antamaa suullista palautetta. Sähköisesti palautetta voi antaa Kelan Internet-sivuilla osoitteessa www.kela.fi Myös sähköinen palautelomake ohjautuu käsiteltäväksi omaan kotitoimistoon.

Palautteisiin vastataan joko sähköpostilla tai kirjeitse. Halutessaan asiakas voi jättää palautteensa nimettömänä, kela muistuttaa.

Viime vuonna Kelan palvelupisteissä asioitiin noin 18 miljoonaa kertaa. Lukuun sisältyvät asiakaskäyntien lisäksi myös asioinnit postitse ja puhelimitse. Kelalla on 263 täyden palvelun toimistoa ja lisäksi 65 sivuvastaanottoa.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat