Kauppalehti tekee viikkolehden

Alma Media -konserniin kuuluva Kauppalehti ryhtyy tekemään viikkosanomalehteä pääkaupunkiseudulla. Lehden nimi selviää myöhemmin.

Lauantaisin ilmestyvä lehti on varhaisjakelussa. Toimituksen esimieheksi ja toimituspäälliköksi on valittu Juha Ruonala. Lehden nimi ilmoitetaan myöhemmin. Kauppalehden päätoimittaja Hannu Leinonen sanoo, että lehti on erilainen, talous- ja kulttuurimyönteinen sanomalehti.

- Moderni sanomalehti, joka vetää linjoja ja uskaltaa ottaa kantaa.

Alma Median toimitusjohtajan Juho Lipsasen mukaan Alma Median päätös aloittaa uuden sanomalehden kustantaminen perustuu tarkkoihin ennakkolaskelmiin.

- Lehden lanseeraaminen heikentää hieman Kauppalehteä kustantavan Business Information Groupin liikevoittoa tänä ja ensi vuonna, mutta se ei oleellisesti vaikuta konsernin kannattavuuteen. Tavoitteena on saavuttaa kolmessa vuodessa voitollinen tulos ja 50 000 kappaleen levikki. Lehdestä odotetaan paljon ilmoitusvälineenä ja siinä on merkkitavaramainontaa, joka on suunnattu ns. aktiivisille kaupunkilaisille eli kulutuskykyisille ja -haluisille.

Toimitusjohtaja Lipsasen mukaan lehden sisällössä hyödynnetään paljon konsernin muita mediayhtiöitä. Luvassa on monimediaa. Uusi tuote saa siis kaavailujen perusteella tuottonsa sekä tilausmaksuista että mediamainonnasta. Alussa se toimitetaan automaattisesti pääkaupunkiseudulla kaikille Kauppalehden tilaajille. Pääkaupunkiseudun ulkopuolelle lehti on mahdollista tilata siten, että se toimitetaan maanantaina tilaajille.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat