Kaupallisilla radioilla ennätysvuosi

Vuosi 2001 oli kaupallisille radioasemille ennätyksellisen menestyksekäs. Ne ylsivät historiansa suurimpaan mainosmyyntiin. Radiomainoksia myytiin viime vuonna 237 miljoonan markan eli vajaan 40 miljoonaan euron arvosta.

Radiomainonta kasvoi viime vuonna vajaat kuusi prosenttia eli noin 2,2 miljoonaa euroa. Saavutus on hyvä siihen nähden, että mediamainontaan Suomessa viime vuonna käytetty rahamäärä supistui noin kuusi prosenttia.

Radion osuus kaikista mainontaan käytetyistä varoista on nyt vajaat neljä prosenttia. Viime vuosi historiallinen myös sikäli, että marraskuussa kaupalliset radiot ensimmäistä kertaa ohittivat Yleisradion kanavat kuuntelijamäärässä.

Kaupallisten radioasemien viikkokuuntelijamäärä oli marraskuun lopulla vajaat 3,3 miljoonaa henkeä, kun se Yleisradion kanavilla oli vain vajaat 3,1 miljoonaa henkeä.

(STT)

Lue myös:

    Uusimmat