Joulupukki pääsi "Kiinan Facebookiin" - "Loistava kanava tavoittaa miljoonat kiinalaiset matkailijat"

Suomalainen Joulupukki on päässyt ensimmäisenä epävirallisena henkilönä Kiinan suosituimpaan yhteisöpalveluun, Sina Weiboon. 

Yhteisöpalvelu on myös nostanut Joulupukin heti tänään "hot topic" -listaalleen ja suosittelee Joulupukin tilin seuraamista palvelun kautta. Weibolla on satoja miljoonia reksiteröityneitä käyttäjiä, joista ainakin 120 miljoonaa käyttää palvelua päivittäin. 

Joulupukki kertoo olevansa uudesta some-palvelustaan innoissaan.

– Vihdoinkin minulla on kätevä tapa pitää yhteyttä kiinalaisiin ystäviini, joita vierailee koko ajan enemmän myös Rovaniemellä. 

– Weibossa minulla riittää kerrottavaa arkiaskareista Lapin luonnonilmiöihin, kuten revontuliin ja keskiyön aurinkoon, Joulupukki jatkaa. 

Uusi yhteys matkailijoihin

Myös muut tahot ovat ottaneet tiedon virallisen profiilin hyväksynnästä ilolla vastaan. Suoran yhteyden saamisen kiinalaisiin kuluttajiin uskotaan kasvattavan Joulupukin suosiota Kiinassa. 

– Tämä on hieno uusi aluevaltaus, joka entisestään vahvistaa Joulupukin asemaa suomalaisena ikonina, Visit Finlandin johtaja Paavo Virkkunen sanoo. 

Myös Visit Rovaniemen toimitusjohtaja Sanna Kärkkäinen tuulettaa uutta loistavaa kanavaa tavoittaa kiinalaisten matkailijoiden kasvava joukko. 

– Upeaa, että myös Weibo uskoo Joulupukkiin! 

Joulupukki houkuttelee aasialaisia Lappiin 1:57

Lue myös:

    Uusimmat